l’Scratch, l’eina per desenvolupar un pensament computacional

En aquests darrers dies d’octubre l’alumnat està aprenent a programar elements més complexos mitjançant l’Scratch. Si al començament es van iniciar programant només so ara l’alumnat ha après a fer moure personatges i elements per la pantalla de manera controlada i definida.

Fent moure un cotxe per un circuit dibuixat.

Acabant de revisar la programació per activar la placa Makey Makey.

 

Aquestes pràctiques van molt bé pels alumnes per tal de desenvolupar el pensament computacional. De manera senzilla, aquesta habilitat es pot definir com el desenvolupament de l’aprenentatge organitzat, l’alumne es planteja un repte i ha de saber organitzar les ordres de manera ordenada per tal d’assolir l’acció desitjada.

Els alumnes parteixen de la informació bàsica per programar moviments mitjançant el sistema de coordenades cartesianes. La programació és senzilla però han de saber situar els elements a l’espai i saber com ha de ser la programació perquè facin el recorregut desitjat.

Només amb aquesta informació els diversos grups han hagut d’inventar un joc senzill. Hi ha hagut propostes semblants com les curses de cotxes, d’animals o objectes diferents així com l’escenificació d’uns personatges que els queien pomes madures d’una pomera.

El guiatge del professorat, al principi, és essencial, però després és important deixar a l’alumnat marge a la creació de les seves idees. Els resultats poden ser molt i molt interessants.

El proper repte serà crear instruments musicals que sonin mitjançant la creació d’instruments musicals amb materials reciclats i la programació de l’Scratch. Seguim treballant!!!

Leave a comment

Your comment